22 april 2007

Terug Van Maerlant: de selectie is gemaakt



Het heeft ons bloed, zweet, tranen en heel wat abdijbieren gekost, maar we hebben ons door de inzendingen heen kunnen werken. Eenvoudig was het niet. Soms was de kwaliteit van de inzendingen gelijklopend, andere keren moesten we dan weer rekening houden met het feit dat sommigen meerdere teksten instuurden en we het aantal deelnemers moesten maximaliseren.

Hoe het ook zij, dit is onze selectie:




Traject Maerlants Inzichten:

  1. Gerard Scharn - ik bind de strijd aan, met onyx en hemelse helm.
  2. Chretien Breukers - ik, van maerlant, hand in hand met god;
  3. Jan Wijffels - ik schrijf in volkstaal met de drive van een schelm
  4. Sabine Luypaert - ik lijm verzen tot een bijbel op rijm: wat een genot;
  5. Lisa Broekhuizen - Ik ben een man van het water, de magie en de stenen
  6. Willemien Mensinga - Ontdekking
  7. Paul Verstraete - In Damme kan men mijn wijs beeld bewenen
  8. Konsti Traen - Als een groot rijk beklijf ik, blijf ik van waarde
  9. Gert de Jager - Mijn mangnum opus is onuitputtelijk en maakt u diets
  10. Dirk Elst - Een wereldkaart van woorden verschijnt uit het niets.

Traject Maerlant's Verleidingen:

  1. Kelly De Zeeuw - Schaam je daarom, jij weldenkend mens!
  2. Erika Destercke - Wellustig dier dat torent en neerkijkt
  3. Dirk Vekemans - hongerend onder de harde wind
  4. Paul Verstraete - als buigend bamboe over het ivoren halfrond
  5. Norbert De Beule - van allerlei fruit, naar woord en vorm
  6. Frans Vlinderman - Schaam je daarom, jij weldenkend mens!
  7. Sven Staelens - met mortel en steen sta je daar stijf
  8. Sabine Luypaert - voor een passant, het lyrische zijn
  9. Steven Metsijs - van een vagant, op zoek naar een openingszin
  10. Lisette Waterschoot - vertaal me

Traject Maerlant's Waanbeelden:

  1. Maria Cattrysse - de Damse vaart is er een van rustig aan
  2. Dirk Elst - knottend jonge scheuten
  3. Willy Vynck - geen oog voor wat zich aan de overkant voltrekt
  4. Philip Hoorne - Nooit draagt men, als St.-Christoffel
  5. Armando Dios - Meer dan een kind met het badwater weg
  6. Marc Tiefenthal - Hoogmoed is aldus het hoogste goed
  7. Cees Buitendijk - langer dan een dag kan duren
  8. Arne Schoenvuur - de missionstatement van de muren
  9. Paul Verstraete - hou dus vast, in een reflex:
  10. Kaatje Wharton - je hebt een VIP ticket

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk, ik zit ertussen!
Nu heb ik alleen niet opgeschreven wat en wanneer nu. Komt daar nog iets over te staan, of krijgen we nog een berichtje ofzo?

doemlicht zei

je zou ondertussen bericht moeten gekrgen hebben... zoniet stuur eens een mailtje naar doemlicht@yahoo.co.uk en dan zend ik je asap alle info...

Frans Vlinderman zei

Allez hopla, mee in het rijtje, nu nog zien of ik kan komen of niet, want dat valt natuurlijk boenk op deze sukkel zijn werkmaandag... Ben al in ieder geval wreed content dat ik er alvast virtueel bij mag staan.

Hannes Couvreur zei

sir doomlight,

bewaart iemand met digitale caméra dit evenement voor het youtube-nageslacht?

Arne.

Het venijnig gebroed zei

Hei Arne,

We hebben eindelijk eens de investering in een goeie digitale camera gemaakt. Dus ja, vanaf heden denken we aan de youtubbies. Er zal wel nog wat werk aan vooraf gaan: zoals een goeie logo inleiding en nog meer van dat, maar daar werken we aan.

Cheers,

Denis V.

Anoniem zei

Ben benieuwd...